پرسشنامه هوش هيجاني

پرسشنامه هوش هيجاني

گردآورنده: محمد اژدری

(از ارشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

تراويس .براد بري و جين . گريوز
ارزيابي واقعي و دقيق مهارتهاي هوش هيجاني به اراده شما براي پاسخ دهي دقيق و صادقانه وابسته است . براي اين کار بايد عميقا فکر کنيد که در وضعيت هاي مختلف چگونه رفتار مي کنيد. توجه کنيد: وضعيت هاي مختلف نه در وضعيت هايي که به خوبي از عهده آن ها بر مي آييد.
الف. ابتدا از طرز تفکر و رفتار خود در وضعيت هاي مختلف، در ذهنتان تصويري واضح و شفاف ايجاد کنيد.
ب. بعد، صادقانه بگويي که هر چند وقت يکبار يا با چه فراواني رفتار ذکر شده در سؤال را انجام مي دهيد.
براي هر يک از عبارات زير، بر اساس تعداد دفعاتي که برايتان پيش مي آيد ئر خانه مربوط به آن علامت ضربدر بزنيد

ادامه نوشته

پرسشنامه عملکرد شغلي (پاترسون)

پرسشنامه عملکرد شغلي (پاترسون)

گردآورنده محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

اين پرسشنامه شامل 15 جمله توصيفي است. نظر خود را با توجه به مقياس زير مشخص نماييد.
1= به ندرت ... 2= اغلب ...3= گاهي ... 4= هميشه
1. انضباط و مقررات اداري را رعايت مي کنم.
2. نسبت به کاري که قبول کرده ام، احساس مسئوليت مي نمايم و خود را مسئول عواقب آن مي دانم.
3. بدون نظارت مافوق صادقانه کار مي کنم.
4. نسبت به کارم دلسوز هستم و سعي مي نمايم که آن را با کيفيت مطلوب ارائه دهم.
5. کاري را که بر عهده گرفته ام، براي حصول نتيجه و دلگرمي پي گيري مي کنم.

ادامه نوشته

پرسشنامه جو سازماني نوآورانه

پرسشنامه جو سازماني نوآورانه

گردآورنده: محمد اژدری

(از ارشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

اين پرسشنامه شامل 24 جمله توصيفي در مورد سازمان شما است. لطفا توجه به مقياس زير، نظر خود را اعلام نماييد.
1= کاملا مخالف ... 2= مخالف ...3= متوسط ... 4= موافق ... 5= کاملا موافق
1. در اين سازمان خلاقيت تشويق مي شود.
2. توانايي کارکنان در انجام دادن کارها به شکل خلاقانه از سوي مديران مورد توجه قرار مي گيرد.
3. در اين سازمان به کارکنان اجازه مي دهند تا مشکلات مشابه و يکساني را به روش هاي متفاوت حل و فصل نمايند.
4. وظيفه اصلي کارکنان اين سازمان اين است که از دستورها و فرامين رده هاي بالاي سازمان تبعيت کنند.

 

ادامه نوشته

پرسشنامه سبک رهبري سالزمن (SALZMAN)

پرسشنامه سبک رهبري سالزمن (SALZMAN)

گردآورنده محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

عبارات زير، جنبه هاي مختلف رفتار رهبر را نشان مي دهد. در زير گزينه اي را که بيانگررفتار شما به عنوان يک رهبر است، انتخاب نماييد.
1= هرگز ... 2= به ندرت ...3= گاهي اوقات ... 4= غالبا ... 5= هميشه
1. من به عنوان سخنگوي گروه عمل مي کنم..
2. من کارکنان را به اضافه کاري تشويق مي کنم.
3. من به افراد تحت نظارت خود آزادي عمل در انجام دادن کار مي دهم.
4. من افراد را تشويق مي کنم تا از رويه هاي ثابت و واحدي استفاده کنند.

ادامه نوشته

پرسشنامه فرسودگي شغلي مزلاچ

پرسشنامه فرسودگي شغلي مزلاچ

گردآورنده: محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

براي اين پرسشنامه دو نوع مقياس قابل استفاده است .
الف : مقياس فراواني : هرگز (صفر) ؛ چندبار در سال (1) ؛ يک بار در ماه (2) ؛ چند بار در ماه (3) ؛ يک بار در هفته (4) ؛ چند بار در هفته (5) ؛ و هر روز (6)
ب: مقياس شدت : هرگز (صفر) ؛ خيلي کم (1) ؛ کم (2) ؛ متوسط (3) ؛ متوسط بالا (4) ؛ زياد (5) ؛ و خيلي زياد (6)
1- احساس مي کنم کارم به لحاظ رواني توان و نيروي مرا گرفته است .
2- در پايان يک روز کاري احساس مي کنم مورد سوء استفاده قرار گرفته ام .
3- صبح روزي که بايد سرکار بروم از تصور رفتن به سر کار احساس خستگي مي کنم.

ادامه نوشته

پرسشنامه اندازه گيري نگرش کارکنان به سازمان

پرسشنامه اندازه گيري نگرش کارکنان به سازمان

گردآورنده: محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

در زیر تعدادی گویه درباره سازمان شما مطرح شده است ، هرکدام را که موافق هستید با علامت * مشخص کنید .

گویه ها

1- به نظر من این سازمان بهتر از سازمان های دیگر به کارکنان خود می رسد .

2- اگر مجبور می شدم کار را از اول شروع کنم ، باز هم برای این سازمان کار می کردم .

3- در این سازمان پارتی بازی وجود ندارد .

ادامه نوشته

پرسشنامه شخصيتي برن رويتر(بررسی علایق و نگرش)

پرسشنامه شخصيتي برن رويتر(بررسی علایق و نگرش)

گردآورنده: محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

پرسشنامه شخصيتي برن رويتر

سوالاتي که خواهيد ديد ، براي بررسي علائق و نگرش هاي شما طرح شده است . اين سوالات از نوع سوال هاي هوشي نيست . بنابراين ؛ پاسخ درست يا غلط وجود نخواهد داشت
پس از هر سوال کلمات "بلي" ، "خير" يا علامت سوال "؟" خواهيد ديد . اگر به طور مطلق نمي توانيد ، پاسخ "بلي" يا "خير" بدهيد ، در آن صورت علامت سوال"؟" را انتخاب کنيد .
1- آيا از اين که نمي توانيد با مقررات اجتماعي سازگار شويد ، رنج مي بريد؟ بلي خير ؟
2- آيا گاه و بي گاه خيالبافي مي کنيد ؟ بلي خير ؟

ادامه نوشته

پرسشنامه سنجش ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان

پرسشنامه سنجش ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان

گردآورنده: محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

با سلام، پاسخ دهنده گرامي

همانطور که استحضار داريد، دستيابي به رشد و توسعه اقتصادي که مهمترين چشم انداز و آرزوي هر ملتي است، نيازمند کارآفريناني خلاق و نوآور است که با ايجاد کسب و کارهاي جديد و انجام فعاليت هاي کارآفرينانه، ارزش آفريني کرده و افزايش درآمد عمومي و رفاه و آسايش را براي عموم جامعه به ارمغان مي آورند. تشويق کارآفرينان بالفعل و شناسايي و پرورش کارآفرينان بالقوه، مهمترين اقدام استراتژيک براي ارتقاي فعاليت هاي کارآفرينانه و توسعه فرهنگ کارآفريني در کشور مي باشد. از اين رو، پرسشنامه بومي و استانداردي که در اختيار داريد براي اندازه گيري ويژگي هاي شخصيتي کارآفريني طراحي شده است. به طور يقين پاسخ هاي دقيق جنابعالي در تکميل پرسشنامه، امتيازهاي دقيقي را که بيانگر نيمرخ کارآفريني شماست، به دست مي دهد.

 

ادامه نوشته

پرسشنامه در مورد مخاطب شناسی یک پروژه

نمونه پرسشنامه در مورد مخاطب شناسی یک پروژه

گردآورنده: حسین ضرغامی

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

مشخصات پاسخگو

جنس: زن □     مرد □

سن: …… سال وضع تأهل:   مجرد□      متأهل□

مقطع تحصيلي: کارداني□         کارشناسي□        کارشناسي ارشد□              دکتري□

به نظر شما رويکرد اصلي پروژه .. بايد کدام يک از موارد زير باشد؟

تفريحي□          آموزشي□       اجتماعي□         مذهبي□        سياسي□            تاريخي□

 

ادامه نوشته

پرسشنامه موانع ارتقاي زنان شاغل در ... به مناصب مديريتي

پرسشنامه موانع ارتقاي زنان شاغل در ... به مناصب مديريتي

گردآورنده : محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

پرسشنامه حاضر به منظور شناخت موانع حضور زنان در مناصب مديريتي براي برنامه ريزي در جهت هدايت ، رشد و انتصاب عادلانه نيروي انساني در خدمت موثر به ارگانها تهيه وتدوين شده است. دقت نظر شما در تكميل پرسشنامه ما را در تحقق اهداف آن ... ياري مينمايد.                باتشكر

 

جنس :                         مردO                    زنO

وضعيت تاهل:              مجردO                  متاهل O                     

 

ادامه نوشته

راهنمای منبع نویسی به سبک APA

راهنمای منبع نویسی به سبک APA

گردآورنده: محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

هدفهای ذکر منبع در یک نوشته را دکتر نادری در کتاب خود به این صورت مطرح کرده است:

•                  حفظ حقوق و آزادی نویسندگان مآخذ

•                  بالابردن اعتبار و ارزش رساله و کار محقق در رابطه با گستره منابع مورد استفاده در تحقیق.

•                  جمع آوری عناوین مطالب مربوط به یک حوزه تحقیق برای تسهیل مطالعات علاقمندان در آن حوزه.

ادامه نوشته

نابرابریهای طبقاتی-اجتماعی وگرایش های تحصیلی دانش آموزان

نابرابریهای طبقاتی-اجتماعی وگرایش های تحصیلی دانش آموزان

گردآورنده: محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

بیان مسئله

آنچه دربیان مساله این مقاله مطرح می نماییم فضای مفاهیم گوناگون وجنبه های مجهولی است که درخصوص موضوع این تحقیق لحاظ نظرقرارداده ایم.بنظرنگارنده اگرچه استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه ای از باورها، ارزش ها، رفتارها، گرایش ها، دانش ها و مهارت های فرهنگی-اجتماعی جامعه  به نسل جاری و جدید منتقل شود.اماناگفته نبایدگذاشت که  سرآغاز آموزش و پرورش را باید در  نهاد اجتماعی اصلی، یعنی خانواده جستجو کرد که تمام کارکردهای لازم برای بقا و دوام زندگی اجتماعی را عهده دار است.(علاقه بند، 1370؛ 9)درعین حال آموزش و پرورش هر جامعه با نظام اجتماعی وفرهنگی آن پیوند معنا داری دارد ؛ولی دو نهاد آموزش و پرورش و خانواده بیش ازپیش رابطه تنگاتنگی با هم دارند .لیکن برای روشن شدن ارتباط واقعی این دونهادپایدار نباید از پدیده خاستگاه طبقاتی خانواده غافل شد.به عبارت دیگرنمی توان مساله شرایط طبقاتی ومنزلتی خانواده رادرتحلیل ارتباط خانواده باآموزش وپرورش ازنظردورداشته وحذف نمود!!؟

 

ادامه نوشته

نابرابریهای طبقاتی-اجتماعی وگرایش های تحصیلی دانش آموزان درجامعه شهری اسلام آبادغرب(ایران)

نابرابریهای طبقاتی-اجتماعی وگرایش های تحصیلی دانش آموزان درجامعه شهری اسلام آبادغرب(ایران)

نویسندگان: دكتر فرهاد امام جمعه  و  عليرضا قهرماني

 (از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

  چکیده

تازگی موضوع مقاله حاضر آن است که   نقش تضادهاو نابرابریهای طبقاتی –اجتماعی بر میزان گرایشهای تحصیلی دانش آموزان دبیرستانهای  شهر اسلام آباد غرب در سال تحصیلی90-89  را مورد بررسی قراردهد  . موضوع  این مقاله در واقع یک مسئله اجتماعی است که بر اساس  چارچوب نظری با استناد برنظریات نظريه پردازان  :گیدنز:مارکس:وبر:لوکاچ:گلدمن :تدوین شده است برای انجام  مطالعه پنج فرضیه ارائه شده که قابل ذکراست که توسط متغیرهای تحصیلات-شغل و درآمد والدین، میزان دسترسی به امکانات مادی و خرده فرهنگهای طبقاتی –قومی اصطلاحات و مفاهیم مهم تعریف عملیاتی شده اندروش تحقیق بکاررفته با رهیافت کنونی و منطق پیمایشی در سطح  پهنانگر بوده، وروابط متغیرها ازنوع همبستگی همراه با گزارش توصیفی لحاظ نظرقرارگرفته وفن گردآوری اطلاعات پرسشنامه نیمه بسته می باشد.  تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده  با نرم افزارspss و جداول توصیفی براساس حجم نمونه 400 نفر صورت گرفته است .

 نتايج حاصله ازتحليل نشان مي دهد که بین، تحصیلات، اعتبارشغلی پدرو وضعیت درآمد والدین وگرایش تحصیلی و خرده فرهنگ طبقاتی –قومی و گرایش تحصیلی نوع رابطه معنا دار قدری بیشتر معلوم شده و توضیح مختصر داده  شود 

 

ادامه نوشته

خود رهبری: یک بررسی چند سطحی

خود رهبری: یک بررسی چند سطحی

مترجم: محمد حسین مروی

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

چکیده:

در بیش از سی سال گذشته تحقیقات واقعی بر خودرهبری متمرکز گردیده است.نویسندگان نگاه چند سطحی برای بررسی این تحقیق در سطوح فردی وگروهی را قبول نمودند.در سطحفردی مطالعات بطور پیوسته نشان می دهد که افزایش خودرهبری با دریافت پاسخ ها وکارائی بهتر مطابقت داشته است.یافته ها ،ساز گار با سطح گروهی نمی باشند.روابط بین خودرهبری سطح گروهی وهم اثر وکارائی نتایج عملکرد توسط عوامل زمینه ای متعادل نشان داده می شود.نویسندگان همچنین نفوذ نیروهای داخلی وخارجی را بر خود کنترلی تعریف می نمایند.در میان این نیروها رهبری بیرونی بخشمهمی استهمانگونه که خودرهبری جایگزینی کاملی برای رهبری بیرونی نمی باشد.بویژه رهبری بیرونی در اشکال رهبری با اختیار ورهبری باشتراک گذاشته شده،خود کنترلی افراد وگروه را تسهیل می نماید.همچنین نویسندگان پرسش هایی از تحقیقات چند سطحی را تعریف می نمایند که چطور تحقیقات اینده راههایی که خودرهبری در سطح فردی و سطح گروه با یکدیگر تعامل می نمایند.

 

ادامه نوشته

یک جهان چندین صدا

خلاصه کتاب: یک جهان چندین صدا  (ابل الی)

گردآوررنده: میثم فرخی

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

 

کتاب حاضر خلاصه ای است از متن یک گزارش که به توصیه سازمان تربیتی،علمی،فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) و با همکاری صاحب نظران و دست اندرکاران مسائل ارتباطی در دنیا تهیه شده است و در آن کوشش شده تا تمامی مسائل مربوط به ارتباطات بررسی شود و در پی تجزیه و تحلیل و طبقه بندی لازم،اصول اساسی طرح و تنظیم ارتباطی ملی و نیز همکاری بین المللی در عرصه ارتباطات ارائه گردد.

ادامه نوشته

روشهای تحقیق در علوم اجتماعی

خلاصه کتاب روشهای تحقیق در علوم اجتماعی نوشته ارل ببی - بخش دوم

گردآورنده: محمد اژدری

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

 

ـ علم کاری است بس سترگ که به کشف امور اختصاص دارد. اما مهم این نیست که چه چیز را می­خواهید کشف کنید، مهم این است که برای این کار راههای زیادی وجود دارد.

ـ طرح تحقیق، دربرگیرنده برنامه­ریزی برای پژوهش علمی است یعنی راهبردی را برای کشف چیزی طراحی می­کند. هر طرح تحقیق دو جنبه دارد:

 

ادامه نوشته

مدل هاي ارتباطات جمعي

خلاصه کتاب مدل هاي ارتباطات جمعي(مک کوایل)

گردآورنده: سونیا وطنی

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

 

مک کوایل و ویندال در این کتاب  حدود 25مدل‌معروف ارتباطات جمعی را به صورت شماتیک توضیح داده‌اند که در واقع هر مدل با رسم نمودار و توضیح و تفسیری قابل فهم و موجز شرح داده شده است.

کتاب حاضر در شش فصل نوشته شده است که نویسندگان آن در فصل اول به شناساندن حوزه ارتباطات جمعی پرداخته و به مثابه مقدمه‌ای مفصل ضمن توضیح برخی مفاهیم ارتباطی چگونگی روند شکل‌گیری انواع مدل‌ها را در یک بستر تاریخی‌ پژوهشی ترسیم می‌کنند. فصل دوم به مدل‌های پایه ارتباطات می‌پردازد و مدل‌هایی چون فرمول لسول، مدل‌های ازگود و شرام، دفلور، نیوکام، وستلی و مک‌لین را توضیح می‌دهد.

ادامه نوشته

ارتباطات جهانی و سیاست خارجی

خلاصه کتاب ارتباطات جهانی و سیاست خارجی(ایتان گیلبوا)

گردآورنده: محمود فروزبخش

(از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

 

فصل اول: ارتباطات جهانی و سیاست خارجی

در این مقاله به بررسی تاثیر ارتباطات جهانی بر تدوین و هدایت سیاست خارجی می پردازد. در این نوشتار ثابت شده است که از ارتباطات جهانی، هم رهبران و مقامات رسمی را تحت فشار قرار می دهد و هم فرصت هایی را برای دست یابی به اهدافشان در اختیار آنان قرار می دهد.

در این مقاله نوعی طبقه بندی ارائه شده که در آن، ارتباطات جهانی به عنوان یک عامل در فرآیند سیاست گذاری، با شاخصه هایی مشابه از نظر نوع، عملکرد، زمینه و مفهوم بررسی شده است. در اینجا چهار گونه عامل شناسایی شده اند:

 

ادامه نوشته

مقدمات روش تحقیق درعلوم تربیتی

خلاصه کتاب مقدمات روش تحقیق درعلوم تربیتی

گردآورنده: محمد اژدری

از آرشیو موضوعی وبلاگ استفاده کنید)

 

پژوهش وکنجکاوی از تمایلات طبیعی بشر است وروشهای تحقیق در حقیقت ابزارهای دستیابی به حقیقت هستند. پیشرفت های علمی بشر تا حدودی مرهون روشهای شناختن ودانستن است.

هدف کلی این واحد درسی آن است که دانشجویان را به طور مقدماتی باشیوه های تحقیق درعلوم تربیتی وروان شناسی آشنا کند تا آنان بتوانندضمن اینکه بااصول علمی تحقیق آشنامی شوند،یافته های پژوهش درعلوم انسانی را مورد مطالعه قرار دهند.

ادامه نوشته